کنکور سنتر

مرجع مطالب کنکوری و درسی

کنکور سنتر

مرجع مطالب کنکوری و درسی

بایگانی

۱۸ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

۰۵
ارديبهشت

بحث انتخاب رشته یکی از تصمیمات مهم زندگی هر فردی است .این انتخاب اگر مطابق با علاقه و استعداد در کنار دیگر فاکتورهای مهم باشد و توسط مشاوره کنکور هنر، یا همان مشاوره انتخاب رشته هنر انجام شود می تواند نتایج و شرایط مطلوبی را برای دانش آموزان به همراه داشته باشد.

رشته یکی از رشته های شناور در آزمون سراسری است و داوطلبانی که در گروه های اصلی تجربی ، ریاضی و انسانی هستند نیز می توانند در کنکور سراسری هنر شرکت کنند. قبولی در دانشگاه در رشته های هنر، علاوه بر آزمون کتبی و کنکور منوط به قبولی در آزمون عملی است.

نکته بعدی درباره ی انتخاب رشته های هنر به عنوان رشته دانشگاهی و شغل آینده این است که آیا این رشته ها آینده ی شغلی مناسبی دارند یا خیر؟ باید گفت برخلاف آن چه خیلی ها تصور می کندد که در رشته های هنر پول نیست،

باید گفت خیلی از هنرمندان بسیار خوب کسب در آمد می کنند. چه چیزی شیرین تر از اینکه شغلت عامل نوازش روح و روانت باشد. پس اگر علاقه مند به هنر هستید، اصلا تصور نکنید که با این انتخاب آینده ی شغلی شما تهدید می شود. در این مقاله به معرفی پرطرفدار ترین رشته های هنر و رشته های هنری پولساز در ایران می پردازیم. با ما همراه باشید.

پرطرفدار ترین رشته های هنر

پرطرفدارترین رشته های هنر که بیشترین اقبال را از سوی داوطلبان کنکور هنر برای قبولی در دانشگاه ها را دارند، به ترتیب اولویت به شرح زیر است:

1. سینما

2. طراحی صنعتی

3. بازیگری

4. عکاسی

5. نقاشی

6. گرافیک

پذیرش در رشته هایی مانند باستان شناسی ، مرمت بناهای تاریخی و…به صورت متمرکز و صرفا براساس رتبه کنکور هنر و سوابق تحصیلی است. اما قبولی در رشته های نیمه متمرکز علاوه بر رتبه کنکور ، نیاز به قبولی در آزمون عملی نیز دارد. رشته های سینما، طراحی صنعتی، بازیگری، عکاسی، نقاشی، گرافیک شامل آزمون عملی هم می شوند

بازار کار رشته های هنر

تقریبا هیچ گوشه ای را نمی توان یافت که از هنر بی نیاز باشد. نقاشی، موسیقی، سینمما، مجسمه سازی، گرافیک، هنر های تصویری و... سرتان را به هر سو که بگردانید، اثری از آثار هنری خواهید دید.

قطعا هر اثری که می بیند برای آفریننده ی آن موقعیت شغلی نیز فراهم کرده و یا می کند. بسته به اینکه هنرمند در کنار ذوق هنری چه میزان از هوش مالی هم برخوردار باشدف می تواند با هنر خود بسیار خوب کسب در آمد کند. در ادامه به بررسی برخی از رشته های پردر آمد هنر و بازار کار آن ها می پردازیم.

رشته سینما

رشته پرطرفدار سینما دارای گرایش های فیلمنامه نویسی ، تدوین ، فیلمبرداری و کارگرانی است. در هر یک از آن این گرایش ها ویژگی هایی مانند علاقه ، استعداد ، تخصص و تجربه می توانند بر آینده شغلی افراد و درآمد آن ها تاثیر بسیاری داشته باشند. شما به عنوان فارغ التحصیل در رشته سینما می توانید در هر حوزه ای مرتبط با سینما که به آن علاقه مند هستید فعالیت نمایید.

بسیاری از کسانی در رشته سینما درس می خوانند سودای بازیگری ندارند و به کارگردانی ، تدوین، فیلم نامه نویسی و ... علاقه مندند. بازار کار این رشته برای کسانی که خلاق و علاقه مند هستند بسیار خوب است. این شمایید که می توانید با تحصیل در رشته سینما آینده شغلی مناسبی برای خود رقم بزنید یا خیر. نه اینکه این رشته شما را ثروتمند کند. اما به طور کلی این رشته اینده شغلی نسبتا مناسبی دارد.

تفاوت موسسات کنکوری در چیست؟ کدام یک می تواند به من کمک کند ؟

رشته طراحی صنعتی

شاید بتوان گفت یکی از رشته های پر در آمد هنر رشته طراحی صنعتی باشد. رشته ای که تلفیق هنر و صنعت است. البته هستند صنعتگرانی که حاضر نیستند برای طراح یمحصولات جدید خود هزینه زیادی بدهند و به کپی طرح های خارجی اکتفا می کنند.

اما ان گروه های صنعتی که به موفقیت خود اهمیت می دهند و موفقیت در صنعت آینده سهم آن هاست، برا یکار خود ارزش بسیاری قائلند و از هنر طراحی صنعتی به صورت یونیک و منحصر به محصول خود بهره می برند.

طراحان صنعتی می توانند در کارخانجات صنعتی ، ماشین آلات ، ماشین های ساختمانی و… مشغول به کار شوند. حضور در شرکت های طراحی داخلی یا طراحی صنعتی ، دفاتر تبلیغاتی و همچنین مدل سازی کامپیوتری می توانند از دیگر موقعیت های شغلی طراحی صنعتی باشد.

رشته بازیگری

موفقیت در رشته بازیگری به عوامل مختلفی مانند میزان توانایی ، شهرت ، تجربه و…بستگی دارد. یک سوپر استار و بازیگر درجه 1 دستمزد قابل توجهی برای بازی در یک فیلم یا حضور در برنامه های مختلف دریافت می کند.

البته در آمد بازیگران در دوره های مختلف بازیگریشان متفاوت است و بسته به اینکه چه مدت روی بورس بمانند در آمدی متغیر دارند. به همین دلیل بسیاری از آن ها برای داشتن امنیت مالی بیشتر در کنار بازیگری مشاغل آزادی نیز برای خود دارند.

رشته عکاسی

رشته عکاسی از دسته رشته های هنری است که مسب درآمد های خیلی خوب از طریق آن امکان پذیر است. فارغ التحصیلان عکاسی می توانند در روزنامه ها و مجلات ، شرکت های تبلیغاتی ، استودیوهای عکاسی و… مشغول به کارتخصصی خود باشند.

هم چنین فعالیت در زمینهعکاسی صنعتی نیز می تواند درآمد نسبتا بالایی را به همراه داشته باشد. حوزه عکاسی صنعتی یا تجاری به چهار بخش معماری ، صنعتی ، محصولات و تبلیغاتی تقسیم می شود.

رشته نقاشی

بر خلاف برخی که تصور می کنند نمی توان با هنر نقاشی در آمد قابل اعتنایی کسب کرد، هستند نقاشان بسیاری که صرفا از طریق نقاشی زندگی خوبی می گذرانند. برگزاری نمایشگاه ها، کلاس های عمومی و خصوصی، فروش تابلو ها و ... نمی تواند منبع درآمد نا مناسبی برای یک نقاش خبره باشد.

فارغ التحصیلان این رشته می توانند به تدریس در آموزشگاه های آزاد و یا دانشگاه ها بپردازند و یا در فرهنگسراها ، نشریه های و مطبوعات ، صدا و سیما ، سازمان میراث فرهنگی ،

شهرداری ها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت کنند. طراحی صحنه تئاتر ، پوسترسازی و ساخت انیمیشن (پویانمایی) از دیگر زمینه های شغلی هنرمندان نقاش می باشند.

رشته گرافیک (ارتباط تصویری)

رشته گرافیک از جمله رشته های هنر است که گرچه تحصیل در آن براای دانشجویان با هزینه های بیشتری نسبت به سایر رشته ها همراه است اما کسب در آمد از طریق این رشته حتی از دوران دانشجویی نیز امکان پذیر است. نیاز روز افزون انواع صنایع و تجارت ها به گرافیک و ارتباط تصویری باعث می شود این رشته همیشه روی بورس و دارای بازار کار مناسب باشد.

در شرکت های تبلیغاتی می تواند از جمله موقعیت های شغلی مناسب گرافیست ها باشد. طراحی لوگو ، صفحه آرایی روزنامه ها و مجلات ، طراحی جلد و صفحات کتب ، طراحی پوستر از جمله حوزه های فعالیت فارغ التحصلان گرافیک می باشند.

  • amir hossein
۰۵
ارديبهشت

سال ۹۵ بود که تو امتحانای خرداد هر روز دم مدرسمون غوغا بود پوشه ها و دفترای قشنگ مجانی که اسم موسئساتی روش بود و شعارای قشنگتر روشون خودنمایی میکرد لابه لاشون چند کلاس رایگان برای ریاضی و فلسفه و...بود (رشته ام علوم انسانی بود ) و منم مثل دوستام برای موفقیت تو امتحان نهایی ها تو اون کلاسا شرکت کردیم و شیفته استادای همه چی دونش شدیم! همون موقع ها بود که وعد وعیدا شروع شد...

به خانواده ها میگفتن بچه ات برا کنکور نخونه فردا قبول نمیشه دانشگاه ازاد که چیزی نیست فقط دانشگاه تهران و علامه و بهشتی و السلام ! این سال حساسه نتیجه ۱۲ سال درس خوندنشه! فلانی رتبه ۱ کشوری شده بچه تو هم میشی اگه به حرف ما گوش کنه (اره تو که راست میگی!) ....حالا نوبت به خودستایی برای پول میرسید! ما بهترین برنامه ریزی رو در اختیار بچه ات میزاریم ما پارسال رتبه ۱ تا ۱۰۰ رو داشتیم دانش اموز سنش کمه حساسه نمیدونه چی بر صلاحشه من و شما خانواده گرامی میدونیم باید برا کنکور بخونه و ... خلاصه خانواده ها رو میترسوندن و دانش اموزا رو جوگیر میکردن که اره نوبت توئه امسال تلاش کنی و سال دیگه گلی از گل های بهشت بشی!!

اون موقع بود که برای پرش و اوج گرفتن در زندگی روی سکوی پرتاب پریدیم و حدود ۶ میلیون هزینه موسئسه پرورش رتبه برترا (???) کردیم و وارد ماراتن کنکور شدیم استاید کنکور علاوه بر پول مفتی که از کنکوریا گرفتن خودشون کتاب هم چاپ کرده بودن و به قیمتای گزاف (هر کتاب بین ۳۰ تا ۶۰ تومان) به خورد ما میدادن!

سال سختی بود همه بهمون فشار میاوردن و سال بعد کنکور رو سال اسایش ابدی برامون میدونستن ما هم روزی ۱۰ ساعت میخوندیم و اگه ازمون رو پایین میزدیم دو سه روز تو سر خودمون میزدیم که ای داد موفقیت از چنگم رفت!

سال ۹۵ با سختیاش گذشت و ۹۶ امد و کنکور ۹۶ رو دادیم و بخیال خودمون نزدیک مهر امساله که پامو بزارم بهترین جای عالم یعنی دانشگاه سراسری تهران!

رتبه ام امد و به به!!! من رتبه پنج هزار علوم انسانی شده بودم خیلیا اون روزا زدن رو شونه ام و پیشاپیش دانشگاه سراسری قبول شدنمو تبریک گفتن دوست صمیمیم هم دو هزار شد که همه براش کف و سوت امدن!

زمان انتخاب رشته هم باز موسئسات رتبه پرور وارد شدن و گفتن اگه رتبه ات خوب نیست ما ترفندی بلدیم سراسری قبول بشی فقط بیا بین ۳۰۰ تا ۸۰۰ تومن بهمون پول بده برات انتخاب رشته کنیم!

تفاوت موسسات کنکوری در چیست؟ کدام یک می تواند به من کمک کند ؟

من که تا اون زمان خر فرض شده بودم دیگه اجازه ندادم ازم دزدی بشه و خودم اون دانشگاه ها و رشته هایی که دوست داشتم رو انتخاب کردم و دوست رتبه دو هزاری هم رفت براش انتخاب رشته کردن بالاخره زمان نتیجه رسید نفسا بند شد برای خوندن قبولی تو دانشگاه تهران....اما من اصلا دانشگاه سراسری تهران قبول نشده بودم... گیج شده بودم ... با دقت نگاه کردم دیدم بله مشاوره پیام نور قبول شدم و دوست رتبه دوهزاریمان هم رشته تاریخ دانشگاه غیردولتی قبول شده بود! و این شد اغاز افسردگی من و ماه ها تفکر که چرا من موفق نشدم..

دوستان کنکور دیگه اون ماراتن واقعی نیست امروزه کنکور دست مایه ای برای ی سری سودجو هست که با برگزاری کلاسای اضافه در مدارس و اشغال برنامه های تلویزیونی و فروش سی دی های کپی شدشون به نان و نوایی برسن که میرسند (استاد کنکور جزو شغلهای پردرامد ایران هست ) مشاورین تحصیلی که در تلویزیون و پشت تلفن و پشت صندلی برخی مدارس به معرفی خود به عنوان مشاور ارشد تحصیلی میپردازند در واقع بازاریاب هستند (مشاورین واقعی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مشاوره تحصیلی هستند و کاملا تخصصی در کیلینیک های مشاوره ای و مطب خود و با هزینه بالا کار میکنند ولی مشاورین دروغی کنکور اکثر فارغ الحصیل حقوق و مکانیک و گیاه شناسی و... هستند! )

در کنار این مطلب باید بگویم کنکور دست زیاد دارد و حق ناحق زیاد میشود چگونه؟ با سهمیه ها

سهمیه شهدا و ایثارگران! سهمیه المپیاد! سهمیه بهیاران! سهمیه هییت علمی دانشگاه ها! با وجود این همه داوطلب دارای سهمیه چطور انتظار داشتم در دانشگاه سراسری قبول شوم؟

لابد با خودتان میگویید خب دانشگاه های دیگر قبول شدی خدا رو شکر کن! خیر دانشگاه های دیگر پولی هستند و با تکمیل ظرفیت و سوابق تحصیلی به راحتی میشد وارد انها شد نیازی به اون همه تلاش و جان کندن برای کنکور نبود!

در اخر باید بگویم هنوزم هم برای شرکت در کلاس های کنکور و حتی شرکت در کنکور ۹۶ پشیمانم ولی هزگر از اینکه وارد رشته مشاوره آن هم پیام نور شدم ناراحت نیستم بنظر من پیام نور از بهترین دانشگاه های ایران هست و بسیار پتانسیل بالایی برای پیشرفت در عرصه های مختلف دارد در مقالات بعد حتما از دلایلم برای بهترین بودن پیام نور خواهم نوشت.

  • amir hossein
۰۵
ارديبهشت

شیوه مطالعه دروس عمومی

کنکور سراسری از مهم ترین مراحل زندگی دانش آموزان می‌باشد.

بنابراین برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب نیاز به برنامه ریزی اصولی و تلاش و پشتکار می‌باشد.

شیوه مطالعه دروس عمومی برای رشته‌های نظری به صورت زیر است:

  • ادبیات:

درس ادبیات از شش بخش قرابت، آرایه، لغات، املا، تاریخ ادبیات و زبان فارسی تشکیل شده است.

حدود 40 تا 45% سوالات ادبیات از دو بخش قرابت و آرایه تشکیل شده است.

بهترین کار این است که قرابت و آرایه رو به صورت مبحثی هر شب 15 تست از هر کدام داخل برنامه داشته باشی و بقیه مباحث را به صورت درس به درس بریم جلو! به همین راحتی 50% ادبیات تضمین می‌شود.

  • عربی:

عربی از سه بخش ترجمه، قواعد و درک مطلب تشکیل شده است.

برای یادگیری قواعد عربی به صورت درس به درس برین جلو.

برای یادگیری ترجمه از تکنیک استفاده کنید:(زمان فعل، جمع و مفردو….)

آخرین بخش یادگیری سراغ درک مطلب بروید.

از اوایل زمستان هر شی یک درک مطلب کار کنید.

تفاوت موسسات کنکوری در چیست؟ کدام یک می تواند به من کمک کند ؟

  • دین و زندگی:

دین و زندگی را روزنامه وار ولی با تکرار زیاد بخون.

تسلط روی مفاهیم و خود آیه تو این درس اهمیت زبادی دارد.

  • زبان خارجه:

زبان خارجه از چهار بخش ترجمه و لغات، گرامر، کلوز تست و ریدینگ تشکیل شده است.

برای یادگیری درست و اصولی زبان پیشنهاد می‌کنم تا یک ماه هر شب 20 لغت مطالعه کنید و بعد از آن سراغ ریدینگ بروید.

  • amir hossein
۰۵
ارديبهشت

6 راه بیدار ماندن هنگام مطالعه چیست؟

مطالعه همیشه راحت نیست – مخصوصاً بعد از یک روز طولانی در کلاس یا محل کار ، وقتی مغز شما آماده خاموش شدن است.

اگر  بیدار ماندن هنگام مطالعه سخت تر از فیزیک کوانتوم به نظر می رسد، یکی از 6 استراتژی زیر را برای کمک به هوشیاری و تمرکز خود امتحان کنید.

1.تحرک داشته باشید.

حرکت کردن یک تقویت کننده انرژی کاملاً مستند است.

علاوه بر این که به شما کمک می کند تا بیدار بمانید ، ممکن است به کاهش استرس در زمان امتحان کمک کند.

همچنین  توانایی شما را در به خاطر سپردن آنچه که مطالعه می کنید بهبود بخشد.

یک منبع معتبر دانش آموزان در سال 2018 – در رده سنی از مدرسه ابتدایی تا کالج – نشان داد که 10 دقیقه پیاده روی در فضای باز به طور قابل توجهی عملکرد حافظه دانش آموزان را در حل مسائل و ریاضی بالا میبرد.

حتما  30 تا 50 دقیقه برای راه رفتن ، رقصیدن و… وقت بگذارید.

2. در روشنایی بمانید.

بدن ما تنظیم شده که به سیگنال های محیطی مانند نور و تاریکی پاسخ می دهد.

در حالی که رابطه بین نور و خواب غیرمستقیم است .

خوابیدن در یک اتاق با نور مناسب یا بیدار ماندن در تاریکی امکان پذیر است .

نور نشانه ای است که می تواند به تقویت بیداری کمک کند.

وقتی نوبت به مطالعه می رسد ، سعی کنید یک محیط روز را با نور زیاد فراهم کنید.

اگر بیرون هوا تاریک باشد ، ممکن است یک لامپ یا چراغ بالای سر برای هوشیاری شما کافی نباشد.

تفاوت موسسات کنکوری در چیست؟ کدام یک می تواند به من کمک کند ؟

3.صاف بشینید.

شاید راحت بودن هنگام تحصیل وسوسه انگیز باشد ، اما به شما کمک نمی کند بیدار بمانید.

دراز کشیدن با افزایش فعالیت در سیستم عصبی پاراسمپاتیک همراه است ، که به دلیل نقش آن در عملکردهایی مانند “استراحت و هضم” شناخته می شود.

در مقابل ، ایستادن به حالت ایستاده با فعالیت سیستم عصبی سمپاتیک مرتبط است و عملکردهایی مانند هوشیاری را کنترل می کند.

یک مطالعه 2014 Trust Source تجزیه و تحلیل کرد که آیا صاف نشستن یا دراز کشیدن روی عملکرد حافظه فعال تأثیر می گذارد.

نویسندگان گزارش دادند که وقتی شرکت کنندگان برای آزمایش دراز کشیده بودند ، خواب الودگی بر عملکرد آنها تأثیر منفی گذاشت.

هنگامی که شرکت کنندگان به صورت ایستاده نشسته بودند ، خوال الودگی تاثیری بر عملکرد آنها نداشت.

این چه ارتباطی با مطالعه دارد؟

اگر احساس خستگی می کنید ، نشستن ممکن است به شما در حفظ تمرکز و هوشیاری کمک کند.

4. از اتاق خواب خود دوری کنید.

اگر در یک اتاق خوابگاه یا آپارتمان مشترک زندگی می کنید ، ممکن است راحت ترین مکان برای مطالعه محلی باشد که معمولاً می خوابید.

اما بهتر است از مطالعه در هر مکانی که با خواب ارتباط برقرار می کنید خودداری کنید و این باعث خواب آلودگی می شود.

در صورت امکان ، در جای دیگری مانند کتابخانه ، کافی شاپ یا یک مکان اختصاصی و کاملاً روشن از خانه و دور از اتاق خواب خود ، مطالعه کنید.

5. سالم غذا بخورید.

میزان خوردن شما بر میزان انرژی شما تأثیر می گذارد و از 6 راه بیدار ماندن هنگام مطالعه می‌باشد.

میان وعده های قندی و غذاهای روغنی می توانند قند خون شما را جهش داده و باعث تنبلی شما می شوند.

از طرف دیگر ، اگر فراموش کنید غذا بخورید و یا زیاد غذا بخورید ، ممکن است خواب آلود شوید.

در عوض ، یک رژیم غذایی با وعده های غذایی کوچک اما مکرر را هدف قرار دهید.

اطمینان حاصل کنید که هر وعده غذایی حاوی پروتئین ، کربوهیدرات و منبع چربی سالم است.

برخی از نمونه ها عبارتند از:

پروتئین:

ماهی سفید ، عدس ، لوبیا ، مرغ گوشت سفید ، کره بادام زمینی ، توفو ، گوشت گاو بدون چربی ، تخم مرغ ، ماست یونانی
کربوهیدرات:

میوه ها ، سبزیجات ، آجیل ، لوبیا ، نخود فرنگی ، جو دوسر ، برنج قهوه ای ، نان سبوس دار

چربی های سالم:

آووکادو ، ماهی آزاد ، تخم مرغ ، آجیل ، روغن زیتون ، روغن نارگیل

6. با دوستانتان درس بخونید.

مطالعه اجتماعی نه تنها انگیزه و تحریک بیشتری دارد ، بلکه می تواند دیدگاه ها و تفسیرهای جدیدی از مطالب کلاس ارائه دهد.

از کسی بخواهید یک مفهوم گیج کننده را برای شما توضیح دهد یا با آموزش مطالب به یک همکلاسی، درک مطلب خود را تقویت کنید.

اگر ترجیح می دهید به صورت انفرادی مطالعه کنید ، ممکن است دریابید که مطالعه در حضور افراد دیگر جلوگیری از به خواب رفتن را آسان می کند.

  • amir hossein
۰۵
ارديبهشت

برنامه ریزی کنکور تجربی از جمله مهم ترین و اساسی ترین قدم های شما برای موفقیت در کنکور تجربی محسوب می شود. قبولی در کنکور تجربی با وجود دارا بودن بیشتری تعداد داوطلب در کنکور سراسری و اقبالی که در میان داوطلبان کنکور دارد، قطعا کمی سخت تر خواهد بود. البته این به معنای این نیست که ما قصد نا امید کردن شما را داریم. بلکه هدف و انگیزه شما برای قبولی در رشته های پزشکی و مرتبط با آن را ارج می نهیم و می خواهیم بگویم که برای موفقیت در این مسیر زیبا و البته شدنی، شما با داشتن یک برنامه ریزی کنکور تجربی مناسب می توانید بهتر و موثر تر پیش بروید.

از آن جایی که رقبای شما نیز مانند شما در تلاش هستند در این میان کسی برنده ی میدان است که راه را مستقیم برود و از زیگزاگ رفتن و تلف کردن وقت و انرژی بپرهیزد. یعنی آزمون و خطای کمتری کند و سعی کند با بهره گیری از تجربه افراد کاردان و مشاوران با تجربه و دبیران دلسوز مسیر مستقیم تری به سوی هدفش پیدا کند و در آن با قدرت و انگیزه پیش برود.

تفاوت موسسات کنکوری در چیست؟ کدام یک می تواند به من کمک کند ؟

گام اول برنامه ریزی کنکور تجربی ، آزمون های آزمایشی

هر زمان که می خواهم برای کسی برنامه ریزی درسی کنم، اولین چیزی که از او می پرسم این است که آیا در آزمون آزمایشی شرکت می کند یا خیر. و اگر جواب منفی باشد، از او درخواست می کنم که حتما در یکی از آزمون های آزمایشی معتبر و با جامعه آماری بالا ثبت نام کند. چرا؟ چون زمانی که شما در سال کنکورتان در آزمون های آزمایشی دوره ای شرکت می کنید، در واقع یک برنامه ریزی کنکور تجربی کوتاه مدت خواهید داشت.

همانطور که می دانید، شما باید برای موفقیت برنامه ریزی بلند مدت وکوتاه مدت داشته باشید. برنامه بلند مدتتان همان جمع بندی ها و به تسلط رسیدن ها تا روز کنکور است و برنامه ریزی کوتاه مدتتان بهتر است که موفقیت در آزمون های آزمایشی باشد.

شما با دستیابی به اهداف کوتاه مدتتان به طور طبیعی به هدف بلند مدتتان می رسید. هم اینکه با شرکت در آزمون های آزمایشی شما با فضای کنکور و شرایط و مقتضیاتی که بسته با خصوصیات خودتان و توانمندیتان روز کنکور و سر جلسه کنکور باید رعایت کنید، خواهید رسید. مثل اینکه شب آزمون چه میزان باید بخوابید، چه غذایی باید قبل از جلسه مصرف کنید و ...

پس برای اینکه برنامه ریزی کنکور تجربی بهتری در اختیار داشته باشید حتما در آزمون های آزمایشی شرکت کنید و با رسیدن به تسلط برای هر آزمون، تسلط تان سر جلسه کنکور اصلی را تضمین کنید. شما می بایست برنامه ریزی کنکور تجربی تان را بر اساس رسیدن به سرفصل های همین آزمون به صورت دو هفته ای یا سه هفته ای(بسته به دوره آزمون تان) بچینید.

گام دوم در برنامه ریزی کنکور تجربی ، شناخت درست دروس کنکور و اهمیت آن ها

در گام دوم برای برنامه ریزی کنکور تجربی باید بدانیم که چه دروسی را باید بخوانیم و هر کدام چه ضریبی در کنکور تجربی دارند. در کنکور تجربی مانند سایر کنکور های در گروه های آزمایشی مختلف، سوالات در دو دفترچه عمومی و اختصاصی جای داده شده است. در برنامه ریزی کنکور تجربی از همان ابتدا باید با اهمیت این دروس آشنا شویم و راحت ترین راه برای رسیدن به اهمیت این دروس ضرایب آن ها در کنکور تجربی است.

دروس دفترچه عمومی کنکور تجربی

· ادبیات فارسی با ضریب 4

· زبان عربی با ضریب 2

· معارف اسلامی با ضریب 3

· زبان انگلیسی با ضریب 2

دروس دفترچه اختصاصی کنکور تجربی

· ریاضی با ضریب 6

· زیست شناسی با ضریب 12

· فیزیک با ضریب 6

· شیمی با ضریب 9

چون بیشتر داوطلبان کنکور تجربی بیشتر علاقه مند به رشته های دانشگاهی زیرگروه 1 هستند، آنچه که در لیست بالا برای برنامه ریزی کنکور تجربی آوردیم ضرایب دروس کنکور تجربی در زیرگروه 1 بود که شامل تمام رشته های دانشگاهی پزشکی و پیراپزشکی به غیر از داروسازی می شود . ویژگی زیرگروه 1 کنکور تجربیصفر بودن ضریب درس زمین شناسیاست . داروسازی در زیرگروه 2 کنکور تجربی قرار داد که کسانی که علاقه مند به داروسازی هستند باید برای درس زمین شناسی هم برنامه ریزی کنند زیرا زمین شناسی در زیرگروه 2 ضریب 3 دارد.

  • amir hossein
۰۵
ارديبهشت

انتخاب رشته تجربی به دلیل بسیار زیاد داوطلبان قبولی در رشته تجربی، شاید مهم ترین انتخاب رشته کنکور سراسری قلمداد شود. شما هرچقدر هم که کنکور تان را خوب داده باشید و رتبه خوبی کسب کرده باشید، اگر یک انتخاب رشته درست و اصولی انجام ندهید، ممکن است زحماتتان به باد فنا برود. برای انتخاب رشته تجربی، باید چند نکته بسیار مهم را مد نظر قرار دهید. نکاتی که هم خود داوطلب و هم والدین او باید از آنها را بدانند تا به درستی درک نمایند که انتخاب رشته تجربی به چه شکل است و چگونه می توان یک انتخاب رشته صحیح برای رشته تجربی انجام داد.

درک کارنامه اولیه برای کمک به انتخاب رشته تجربی

کارنامه اولیه بعد از اعلام نتایج کنکور و در زمان انتخاب رشته تجربی در سایت سنجش قرار گرفته می شود . کارنامه اولیه که به آن کارنامه علمی هم گفته می شود شامل سه قسمت است .

1- اطلاعات داوطلب شامل اطلاعات هویتی ، معدل ، وضعیت سهمیه و استان محل سکونت.

2- وضعیت مجاز به انتخاب رشته که در آن مشخص می شود داوطلب با توجه به وضعیت نتیجه کنکوری که داده مجاز به انتخاب رشته شده است یا خیر.

3- اطلاعات مربوط به کنکور که شامل درصد های داوطلب در هر درس و همچنین نمره آزمون می باشد. هر کدام از این 3 قسمت در انتخاب رشته تجربی 99 تاثیر به سزایی دارند.

1- اطلاعات داوطلب :

سهمیه و استان بومی شما مشخص شده است و تاثیر بسیار زیادی در انتخاب رشته تجربی شما دارد.

2 - وضعیت مجاز و یا غیر مجاز:

این بخش وضعیت مجاز به انتخاب رشته شدن شما را نشان می دهد که جز دوره های روزانه و شبانه و فرهنگیان که مجاز شدن در آن بسته به رتبه شما در کنکور تجربی دارد ، چند سالی است که همه داوطلبان در سایر دوره ها مجاز می شوند.

3-اطلاعات مربوط به کنکور

این بخش از کارنامه علمی شما علاوه بر درصد دروس کنکور ،تراز و رتبه آزمون شما در هر زیرگروه مربوط به رشته تان را مشخص می نماید.

میزان ظرفیت پذیرش داوطلبان تجربی

شاید حین انتخاب رشته تجربی برایتان جالب باشد که بدانید چه میزان ظرفیت پذیرش در دوره های مختلف روزانه ، شبانه، پیام نور و ... در کشور وجود دارد.

روزانه: 35342

نوبت دوم ( شبانه ): 2384

پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد: 3186

سهمیه مناطق محروم ، زلزله زده و سایر مصوبات : 121

دانشگاه ها و موسسات غیر انتفاعی: 3128

دانشگاه پیام نور: 3602

دانشگاه فرهنگیان ( ویژه داوطلبان آزاد ) : 5283

تفاوت موسسات کنکوری در چیست؟ کدام یک می تواند به من کمک کند ؟

انتخاب رشته تجربی کنکور دانشگاه آزاد

همان طور که می دانید از سال 92 با برگزاری کنکور سراسری و آزاد در قالب یک آزمون ، تمامی داوطلبان شرکت کننده در کنکور تجربی می توانند انتخاب رشته دانشگاه آزاد را هم انجام دهند. پس بنابراین تمامی علاقه مندان به تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد بعد از اطلاع از رتبه قبولی و شاس قبولی خود می بایست انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد را نیز انجام دهند . انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد با انتخاب رشته سراسری تجربی تفاوت هایی دارد. تفاوت هایی از قبیل:

· مهم نبودن رتبه در منطقه برای قبولی

· بی تاثیری سهمیه بومی گزینی و ...

درست است که دانشگاه آزاد برای بسیاری از رشته های خود پذیرش بدون کنکور صورت می دهد اما هنوز تمامی رشته محل های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد فقط از طریق کنکور سراسری دانشجو می گیرند .

داوطلبان قبولی در دانشگاه آزاد برای انتخاب رشته تجربی این دانشگاه باید دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد را از سایت رسمی دانشگاه ازاد دریافت کرده و در بازه زمانی شخص شده اقدام به انتخاب رشته نمایند.

سهمیه ها در انتخاب رشته تجربی

پرجمعیت ترین و مهم ترین سهمیه کنکور تجربی ، سهمیه مناطق است که به مناطق 1 ، 2 و 3 تقسیم می شود . بیشتر از 95 درصد شرکت کنندگان کنکور تجربی در سهمیه مناطق دسته بندی می شوند . در واقع سهمیه مناطق به داوطلبانی تعلق می گیرد که نمی توانند از سهمیه های خاص قبولی در کنکور استفاده نمایند . از جمله مهم ترین سهمیه های خاص مانند سهمیه ایثارگران و جانبازان است.

نکته مهمی که باید درباره ی استفاده از سهمیه ایثارگران و جانبازان در انتخاب رشته تجربی بدانید این است که این سهمیه رتبه قبولی داوطلب را بهتر نمی کند . بلکه تراز آخرین نفر قبولی برای فردی که از سهمیه ایثارگران استفاده می کند 70 درصد تراز آخرین نفر قبولی عادی است. یعنی در واقع با استفاده از سهمیه ایثارگران شانس قبولی برای این داوطلبان با وجود کسب تراز و نمره پایین تر ، بیشتر می شود .

  • amir hossein
۰۵
ارديبهشت

برنامه ریزی کنکور جز اولین کارهایی است که در شروع سال کنکور باید انجام دهید. نه تنها در ابتدای سال بلکه شما به صورت دوره ای و گاها هر هفته نیاز به برنامه ریزی کنکور دارید. چرا که هر کاری بخصوص زمانی که قرار باشد در زمان طولانی انجام شود نیاز به برنامه ریزی دارد.

حال درباره ی کنکور که شما در کنار داشتن برنامه ریزی کنکور باید به یک سری اصول و تفکرات و احساسات خاص نیز مجهز شوید تا بتوانید در مسیر به خوبی و بدون خستگی پیش بروید. در ادامه به ویژگی های یک برنامه ریزی کنکور خوب و وظایفی که شما در قبال برنامه تان دارید می پردازیم.

۱-برنامه را فقط به دیوار نچسبانید، عمل کنید

خوب می دانیم برای شما هم بارها شده که برنامه ریزی کنکور دریافت کنید ولی به آن عمل نکنید و تبع آن دچار کمبود اعتماد بنفس و حتی احساس کمبود اراده شوید. نمی گویم که فرقی ندارد که چه برنامه ریزی کنکوری دست شما باشد، اما شما هر برنامه ریزی اصولی و منطقی را هرچند که خالی از ایرادات هم نباشد در صورتی که خوب عمل کنید، نتایج خوبی می گیرید. در عین حال اگر بهترین برنامه را بریزید و یا بهترین افراد متخصص برایتان برنامه ریزی کنند اما به آن عمل نکنید ، در واقع شما تنها یک تکه کاغذ دیواری به دیوار چسبانده اید.

2- لطفا برنامه ریزی کنکور دایی تان را استفاده نکنید

برنامه ریزی کنکور و به طور کلی برنامه ریزی درسی به گونه ای است که باید برای هرکسی متفاوت باشد. اینکه شما برنامه ریزی کس دیگری که قبلا با آن نتیجه هم گرفته را عینا بردارید و بخواهید اجراکنید ممکن است شما را با مشکل مواجه کند. زیرا، توانایی ها، علایق، استعداد در دروس مختلف، زمان درس خواندن و حتی میزان زمانی که شما می توانید درس بخوانید حتی با خواهر و برادر تان هم متفاوت است.

تفاوت موسسات کنکوری در چیست؟ کدام یک می تواند به من کمک کند ؟

3-برنامه کنکور باید انعطاف پذیر باشد

انعطاف پذیر یعنی چی؟ یعنی اینکه اگر مشکلی و یا اصلا برنامه ی خاص، میهمانی اجتناب ناپذیر و یا نیاز مبرم به تفریح و ... پیش آمد که نتوانستید یک قسمتی از برنامه درسی خودتان را اجرا کنید به فنای عظما نروید و آن درس روی دستتان نماند. شما باید زمانی را در هفته خالی بگذارید برای این زمان ها که در این صورت درس باقی مانده را به آن زمان منتقل کنید.

4- بخدا شما نمی توانید روزی 25 ساعت درس بخوانید!!!

شما انسانید و در سال کنکور نیز قرار است با ویژگی های انسانی خودتان زندگی کنید. پس قطعا نمیتوانید بیش از یک حدی درس بخوانید. اینکه در شروع برنامه ریزی درسی، برای یک روز جمع بندی کامل نصف کتاب زیست شناسی یا کل ترمودینامیک و حرکت شناسی را بگذارید و یک آزمون جامع هم بخواهید از خودتان بگیرید، احتمالا باعث خواهد شد ساعت 5 عصر به گریه بیفتید و از کنکور و زمین و زمان گلایه کنید و حتی به فکر یک هاراگیری سوزناک هم بیفتید،چون نتوانستید به برنامه ریزیتان برسید. خواهر و برادرجان کنکوری، شما می توانید در سال کنکور و در روزهایی که به مدرسه نمی روید نهایتا 9-14 ساعت مفید و با بازدهی بالا درس بخوانید. بقیه اش زمان پرکردن و خسته کردن بیهوده است.

5- در برنامه ریزی کنکور حتما زمان تست زنی بگنجانید

دوستان شما قرار است کنکور بدهید. خیلی از بچه ها هستند که دروس را خوب فهمیده اند و اگر قرار باشد امتحان تشریحی بدهند نمره شان عالی می شود، اما حتی اگر درسی را خیلی خوب بلد باشید برای رسیدن به آمادگی در کنکور باید به مهارت تست زنی برسید. حتما در برنامه ریزی کنکور تان زمانی را به تست زنی اختصاص دهید.

موفق باشید

  • amir hossein
۰۵
ارديبهشت

مشاوره کنکور هنر از آن دست مشاوره تحصیلی هایی است که شاید عده کمی به سراغ آن بروند. چرا که به طور کلی ظرفیت و تعداد متقاضیان رشته هنر زیاد نیست. از همین جهت است که قبولی در رشته هنر مستلزم کسب رتبه ی بسیار خوب و پایینی است. به همین دلیل شما برای موفقیت در کنکور هنر در صورتی که به یک مشاوره کنکور هنر خوب دسترسی پیدا کنید، این می تواند در موفیقیت شما بسیار موثر باشد.

شما چه در صورتی که تنها متقاضی شرکت در کنکور هنر باشید ، و چه در صورتی که همزمان در کنکور هنر و گروه آزمایشی دیگری مثل ریاضی، تجربی و یا انسانی شرکت کنید، در صورت داشتن یک برنامه ریزی خوب و موثر می توانید بهتر عمل کنید. اهمیت مشاوره کنکور هنر در شرایطی که شما برای دو کنکور آماده می شوید بسیار بالاست. چرا که شما نیاز به زمان بندی و برنامه ریزی دقیق تری پیدا می کنید، تا هم برای کنکور هنر آماده شوید و هم برای کنکور دیگر گروه آزمایشی تان.

اولین نکته ای که یک مشاوره کنکور هنر حرفه ای باید به شما گوشزد کند این است که ، کنکور هنر دارای زیر گروه های متعددی است که برای قبولی در هر کدام از این زیر گروه ها شما باید درس تخصصی خاصی را در کنکور هنر بهتر بزنید. در نتیجه از آن جایی که بهترین نتیجه حاصل تمرکز است، بهتر است در صورتی که هدفتان رشته هنری خاصی در زیر گروه خاصی است ، بهتر است که برای دروس تخصصی آن زیر گروه زمان و انرژی بیشتری بگذارید تا شانس قبولیتان بالاتر رود.

دومین نکته ای که باید از یک مشاوره کنکور هنر خبره دریافت کنید این است که کنکور هنر دارای دو مرحله آزمون است. یعنی برخلاف تمام گروه های آزمایشی دیگر. شما برای قبولی در کنکور هنر می بایست در مرحله اول در آزمون کتبی کسب رتبه مطلوب نمایید سپس، در آزمون عملی و یا مصاحبه حاضر شوید و بسته به رشته مورد انتخابتان، آزمون عملی داده تا پذیرفته شوید. در نتیجه شما در برای قبولی در رشته های هنر دانشگاه های خوب، علاوه بر آماده گی دروس کتبی و نظری، می بایست از نظر هنری و عملی نیز آماده باشید تا در آزمون عملی موفق شوید.

تفاوت موسسات کنکوری در چیست؟ کدام یک می تواند به من کمک کند ؟

در ادامه به معرفی رشته های هر زیر گروه هنر و همچنین ضرایب دروس در کنکور هر کدام از زیر گروه ها می پردازیم:

رشته‌های زیرگروه ۱ کنکور هنر:

  • آموزش ارتباط تصویری
  • ارتباط تصویری
  • تلویزیون و هنرهای دیجیتالی
  • چاپ، صنایع دستی
  • طراحی پارچه
  • طراحی صحنه
  • طراحی لباس
  • عکاسی
  • فرش
  • کتابت و نگارگری
  • مجسمه سازی
  • نقاشی
  • هنرهای تجسمی
  • هنرهای صناعی
  • کاردانی عکاسی خبری
  • کاردانی فرش دستباف
  • کاردانی گرافیک
  • کاردانی گرافیک رایانه
  • کاردانی هنر سفالگری
  • کاردانی هنرهای تجسمی
  • کاردانی هنرهای سنتی

ضریب دروس در رشته‌های زیر گروه ۱ کنکور هنر:

  • زبان و ادبیات فارسی با ضریب ۴
  • زبان عربی با ضریب ۲
  • دین و زندگی با ضریب ۳
  • زبان خارجی عمومی با ضریب ۲
  • درک عمومی هنر با ضریب ۴
  • درک عمومی ریاضی و فیزیک با ضریب ۱
  • ترسیم فنی با ضریب ۱
  • خلاقیت تصویری و تجسمی با ضریب ۴
  • خلاقیت نمایشی با ضریب ۱
  • خلاقیت موسیقی با ضریب۱
  • و خواص مواد با ضریب ۱ می باشد.

.....................................................................................................................................

رشته های زیر گروه ۲ کنکور هنر:

  • باستان شناسی
  • طراحی صنعتی
  • مرمت بناهای تاریخی
  • مرمت و احیای بناهای تاریخی
  • هنر اسلامی
  • کاردانی باستان شناسی
  • کاردانی طراحی صنعتی

ضریب دروس در رشته های زیر گروه ۲ کنکور هنر:

  • زبان و ادبیات فارسی با ضریب ۴
  • زبان عربی با ضریب ۲
  • دین و زندگی با ضریب ۳
  • زبان خارجی عمومی با ضریب ۲
  • درک عمومی هنر با ضریب ۳
  • درک عمومی ریاضی و فیزیک با ضریب ۳
  • ترسیم فنی با ضریب ۲
  • خلاقیت تصویری و تجسمی با ضریب ۴
  • خلاقیت نمایشی با ضریب ۱
  • خلاقیت موسیقی با ضریب۱
  • و خواص مواد با ضریب ۱ می باشد.

.....................................................................................................................................

رشته‌های زیرگروه ۳ کنکور هنر:

  • مرمت آثار تاریخی
  • موزه
  • کاردانی حفاظت و مرمت آثار تاریخی
  • کاردانی موزه

ضریب دروس در رشته‌های زیر گروه ۳ کنکور هنر:

  • زبان و ادبیات فارسی با ضریب ۴
  • زبان عربی با ضریب ۲
  • دین و زندگی با ضریب ۳
  • زبان خارجی عمومی با ضریب ۲
  • درک عمومی هنر با ضریب ۳
  • درک عمومی ریاضی و فیزیک با ضریب ۱
  • ترسیم فنی با ضریب ۲
  • خلاقیت تصویری و تجسمی با ضریب ۲
  • خلاقیت نمایشی با ضریب ۱
  • خلاقیت موسیقی با ضریب۱
  • و خواص مواد با ضریب ۱ می باشد.

.....................................................................................................................................

رشته های زیرگروه ۴ کنکور هنر:

  • ادبیات نمایشی
  • بازیگری
  • سینما
  • کارگردانی تلویزیون
  • نمایش عروسکی.
  • کاردانی انیمیشن
  • کاردانی هنرهای نمایشی

ضریب دروس در رشته‌های زیرگروه ۴ هنر کنکور هنر:

  • زبان و ادبیات فارسی با ضریب ۴
  • زبان عربی با ضریب ۲
  • دین و زندگی با ضریب ۳
  • زبان خارجی عمومی با ضریب ۲
  • درک عمومی هنر با ضریب ۳
  • درک عمومی ریاضی و فیزیک با ضریب ۱
  • ترسیم فنی با ضریب ۱
  • خلاقیت تصویری و تجسمی با ضریب ۲
  • خلاقیت نمایشی با ضریب ۴
  • خلاقیت موسیقی با ضریب۱
  • خواص مواد با ضریب ۱ می باشد.

.....................................................................................................................................

رشته های زیرگروه ۵رشته‌های کنکور هنر:

  • آهنگسازی
  • موسیقی نظامی
  • نوازندگی موسیقی ایرانی
  • نوازندگی موسیقی جهانی

ضرایب دروس در زیرگروه ۵ رشته‌های کنکور هنر:

  • زبان و ادبیات فارسی با ضریب ۴
  • زبان عربی با ضریب ۲
  • دین و زندگی با ضریب ۳
  • زبان خارجی عمومی با ضریب ۲
  • درک عمومی هنر با ضریب ۳
  • درک عمومی ریاضی و فیزیک با ضریب ۱
  • ترسیم فنی با ضریب ۱
  • خلاقیت تصویری و تجسمی با ضریب ۱
  • خلاقیت نمایشی با ضریب ۱
  • خلاقیت موسیقی با ضریب۴
  • و خواص مواد با ضریب ۱ می باشد.
  • amir hossein
۰۵
ارديبهشت

دانلود جدول برنامه ریزی کنکور و نمونه هایی از آن گاها می تواند به شما کمک کند. این که ایده برای برنامه ریزی کردن برای کنکور خود بگیرید و ببینید که شیوه­ی بهتر برای برنامه ریزی کنکور به چه شکل است. اما اینکه شما اقدام به دانلود جدول برنامه ریزی کنکور خاصی بکنید و عینا همان را اجرایی کنید، اشتباهی است که خودتان خیلی زود نتیجه آن را خواهید دید. چرا که در این جدوال از پیش نوشته شده، تنها مثال ها و نمونه هایی برای برنامه ریزی هفتگی کنکور صورت گرفته.

گاها چون فقط پای مثال در میان بوده، اصلا زمان هایی که برای مباحث در نظر گرفته شده منطقی نیست. یا گاها زمان خیلی زیاد و یا خیلی کمی برای برخی مباحث و دروس در نظر گرفته شده است و شما با عمل کردن به عین آن برنامه یا نمی توانید به درستی به آن عمل کنید و بهم می ریزید و یا با عمل کردن به آن دچار مشکل کمبود زمان. گاه نیز بی اعتماد به نفسی ناشی از عمل کردن به یک برنامه و نگرفتن نتیجه می به سراغتان می آید. در نتیجه بسیار دقت کنید و دانلود جدول برنامه ریزی کنکور صرفا به سبب ایده گرفتن باشد و شما برای خودتان، با شرایط خودتان، با توانمندی های خودتان و ... باید برای خودتان برنامه ریزی کنید. یا اینکه از مشاوران تحصیلی حضوری و غیر حضوری و تلفنی بخواهید با شرایط شما برایتان برنامه ریزی کنند.

در برنامه ریزی برای کنکور حتما دقت کنید که بخشی از روز خود را به دروس سال آخر، بخشی به دروس پایه(که خیلی وقتها خواندن دروس پایه در واقع مرور خوانده های تابستان است. بهتر است شما بیشتر دروس پایه را در تابستان بخوانید. ) بخشی به تست زنی برای دروس خوانده شده در روزهای قبلی، مرور ، خلاصه برداری از دروس خوانده شده و ... باشد. در ادامه یک نمونه برنامه ریزی هفتگی کنکور آمده است. می توانید از آن هم ایده بگیرید.

تفاوت موسسات کنکوری در چیست؟ کدام یک می تواند به من کمک کند ؟

شنبه:

· زیست پایه یازدهم- فصل اول / گفتار 1/ 3 ساعت

· فیزیک پایه یازدهم- مبحث بار الکتریکی/2 ساعت

· دین و زندگی پایه یازدهم- بخش اول / درس اول /1 ساعت و 30 دقیقه

· زبان انگلیسی پایه یازدهم - گرامردرس 1/ 1 ساعت و 30 دقیقه

· 10 تست زبان و 10 تست زیست شناسی

یکشنبه:

· شیمی پایه یازدهم- تا ابتدای رفتار عنصرها و شعاع اتم- 2 ساعت

· ریاضی پایه یازدهم- هندسه تحلیلی / درس 1- 2 ساعت

· عربی پایه یازدهم لغات و قواعد درس 1 / 1ساعت و 30 دقیقه

· فارسی پایه یازدهم - درس 1 / 1 ساعت و 30 دقیقه

· 10 تست زیست ، 10 تست شیمی و 10 تست دین و زندگی

دو شنبه:

· زیست پایه یازدهم- فصل اول / گفتار2 / 3 ساعت

· فیزیک پایه یازدهم/ قانون کولن/2ساعت

· دین و زندگی پایه یازدهم/بخش اول / درس 2 و 3)/2 ساعت

· زبان انگلیسی پایه یازدهم (لغات درس 1)/1ساعت

· 10تست ریاضی ، 10 تست عربی

سه شنبه:

· شیمی پایه یازدهم/ رفتار عنصرها و شعاع اتم) 2ساعت

· ریاضی پایه یازدهم(هندسه تحلیلی / درس 2 / 2 ساعت

· زبان انگلیسی پایه یازدهم/ (گرامر درس 2) 1ساعت

· فارسی پایه یازدهم(درس 2) 1ساعت

· 10 تست شیمی ، 10 تست فیزیک ، 10 تست دینی

چهارشنبه:

· زیست پایه یازدهم/فصل دوم / گفتار1 /2 ساعت

· فیزیک پایه یازدهم/ مبحث میدان الکتریکی / 2.5ساعت

· دین و زندگی پایه یازدهم/ بخش اول / درس 4 / 1ساعت

· عربی پایه یازدهم لغات و قواعد درس 2 / 1.5ساعت

· 10 تست زیست ، 10 تست ادبیات ، 10 تست ریاضی

پنج شنبه:

· شیمی پایه یازدهم/ عنصرهای دسته d/2 ساعت

· ریاضی پایه یازدهم/ هندسه تحلیلی / درس 3)/ 2.5ساعت

· زبان انگلیسی پایه یازدهم (لغات درس 2)/ 2ساعت

· فارسی پایه یازدهم/ درس 3/ 1.5 ساعت

· 10 تست زیست ، 10 تست فیزیک ، 10 تست دینی

جمعه:

· مرور نکات یادداشت شده در طی هفته

10 تست زیست ، 10 تست ریاضی ، 5 تست ادبیات ، 5 تست زبان انگلیسی

  • amir hossein
۰۵
ارديبهشت

چگونه پزشکی سراسری 1400 قبول شویم ؟ , خودم از یک داوطلب کنکور تجربی که پزشکی شهید بهشتی تهران قبول شده بود ، پرسیدم که اگر بخواهی دوباره در کنکور سراسری تجربی شرکت کنی چه کارهایی انجام می دهی که بازم پزشکی قبول بشی؟ راز تو چی بود ؟ بقیه ی داوطلبان کنکور پر طرفدار تجربی چگونه می توانند پزشکی قبول شوند ؟

 

راههای قبولی پزشکی سراسری 1400

 

چگونه پزشکی سراسری 1400 قبول شویم ؟ , این دانشجوی پزشکی به من گفت که هر کاری می کنم تا بتونم به سبک و روش بهترین قبولی های کنکور تجربی درس بخونم . منابع کنکوری استاندارد و به روزی تهیه می کنم ، بهترین مشاور کنکوری رو داشته باشم و تا می تونم تست و آزمون از خودم بگیرم .

 

چگونه پزشکی سراسری 1400 قبول شویم ؟ , همه چیز رو مثل شرایط درس خوندن رتبه ها درست می کنم و انجام میدم و خودمو در دایره ی افراد موفق کنکور تجربی تجسم می کنم.
اگر موفق شوید در طول یکسال مطالعه کنکوری همانند رتبه ها درس بخونی و تلاش کنید ، اونجاست که یاد میگیری چطوری باید پزشکی قبول بشی…

چگونه پزشکی سراسری قبول شویم

چگونه پزشکی سراسری 1400 قبول شویم ؟ , به جای اینکه در زمان های مرده هندزفری بگذارم و دامبالی دامبال گوش دهم ، میرفتم و جیک و پووک برنامه ریزی بهترین قبولی های کنکور تجربی رو از زیر زبون بهترین مشاور کنکور می کشیدم بیرون و یا گاهی اوقات مصاحبه های رسمی رتبه های برتر کنکور تجربی رو با دقت میخوندم .

چگونه پزشکی سراسری 1400 قبول شویم ؟ , به نظرم همین پیله کردن هایم به مشاورم باعث شد که حداقل سر از صد جور روش برنامه ریزی و روش های مطالعه برای کنکور تجربی در بیاورم . البته در اولین کنکوری که شرکت کردم و موفق نشدم هم اشتباهات زیادی داشتم و هیچ وقت یادم نمیره اون روزهایی که از این کلاس کنکور به اون کلاس کنکور می رفتم و آخرشم هیچی به هیچی…

 

چگونه پزشکی سراسری 1400 قبول شویم ؟ , راههای زیادی برای قبولی در پزشکی و کلا پزشک شدن وجود داره . عموما از یک قبولی پزشکی انتظار می رود که از جنبه های مختلف ، نسبت به بیشتر داوطلبان کنکور تجربی ، داوطلبی باهوش تر و بچه درس خون باشد اما خود من به عنوان مشاور کنکور که چند سالی است در خدمت داوطلبان کنکور تجربی هستم ، حداقل صد نفر داوطلب را می شناسم که نه معدل بالایی داشتند و نه از نظر مالی آنقدر وضعیت خوبی داشتند که بتوانند حتی یک کلاس کنکور شرکت کنند ، اما توانستند با تکیه بر تلاش خودشان در بهترین و پر رقابت ترین رشته کنکور تجربی یعنی پزشکی سراسری ، قبول شوند.

 

دنیا مالِ تو میشود
اگر هدف داشته باشی
همه چیز به کامت خواهد شد
اگر تو بخواهی!
پس همین حالا مسیر خودت را انتخاب کن…

چگونه پزشکی سراسری 1400 قبول شویم ؟ , بنابراین نسبت به توانایی های خود شک نداشته باشید و فکر نکنید که برای قبولی در پزشکی حتما باید نبوغ رستگار رحمانی را داشته باشید . اگر می خواهید سریعتر از حد نرمال در درصدهایتان پیشرفت کنید و به پزشکی دانشگاه دولتی برسید ، فقط به فرصتی برای نشان دادن توانایی های خود احتیاج دارید و این فرصت در اختیار توست.

اگر به خاطر حرف دیگران از دنبال کردن
اهداف خود عقب نشینی کنید،
گویی به طور ضمنی به آنها میگویید:

نظر شما درباره‌ی زندگی از نظر خودم مهم تر است
من برای رضایت شما می کوشم
تا آنچه از دستم برمی‌آید انجام دهم

وین دایر

 

خیلی از سوال اصلی خودمون دور نشویم…

چگونه پزشکی سراسری 1400 قبول شویم ؟

اگر احساس می کنید برنامه ریزی درسی شما در جهت رسیدن و قبولی در پزشکی نیست ، بدانید که باید تغییر کنید. هم خودتان و هم روش برنامه ریزی تان.

 

شما دلیل موفقیت‌ها و شکست‌ها‌یتان نیستید
عادت های شما دلیل موفقیت و شکست هایتان هستند
اگر هنوز موفق نشده اید،
عادت های خود را تغییر دهید

 

تفاوت موسسات کنکوری در چیست؟ کدام یک می تواند به من کمک کند ؟

1- دست از تمرین و تست زنی زیاد برندارید

چگونه پزشکی سراسری 1400 قبول شویم ؟ , سبک مطالعاتی کنکوری های دهه ی 70 و 80 را کنار بگذارید . کنکور پیش رو بسیار مفهومی است و تنها داوطلبی می تواند از پس تست های مفهومی طراحان برآید که اکنون مطالعه ، مرور و تمرین های دقیق تر و بیشتری نسبت به بقیه ی داوطلبان و رقبا داشته باشد . همچنین توصیه اکید می شود که تا می توانید درباره ی چگونگی تست زنی حرفه ای برای هر درس از زبان قبولی های پزشکی ، اطلاعات کسب کنید.

حتی دانستن یک اپسیلون تکنیک تست زنی ، مرور و جمعبندی از زبان یک داوطلب حرفه ای می تواند شما را چند قدم به قبولی پزشکی سراسری نزدیک تر کند.

واقعا فکر می کنید اگر روش های مطالعه ، مرور ، تست زنی و جمعبندی واقعی یک قبولی پزشکی سراسری را بدانید ، هیچ چیزی درباره ی چگونگی مطالعه برای کنکور تجربی یاد نمی گیرید؟؟؟

یعنی اگر بدانید رستگار رحمانی یا سارا همتی ( نفرات اول کنکور تجربی و در حال حاضر دانشجویان آخر پزشکی ) چگونه برای کنکور تجربی برنامه ریزی داشته اند و درس خوانده اند ، هیچ ایده ای از روش برنامه ریزی و تیپ مطالعاتی آنها ، به ذهن تان خطور نخواهد کرد؟؟؟

2- از مشاور کنکور فراری نباشید:

چگونه پزشکی سراسری 1400 قبول شویم ؟ , هر وقت در رشته مورد علاقه خود یعنی پزشکی قبول شدید ، آنقدر خود را سرگرم و درگیر دروس پزشکی کنید که دیگر نیازی با مشاور درسی پیدا نکنید و شاید هم از طرف ما و یا دیگر موسسات معتبر کنکوری بهتون پیشنهاد بشه مشاور کنکوری شوید ! اما تا او موقع نیاز دارید به یک راه بلد و شخصی که خود یکبار این مسیر را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

توجه:

هیچ رتبه برتری و یا قبولی پزشکی با داشتن این موفقیت از مادرش متولد نشده و قبولی در بهترین رشته های گروه علوم پزشکی ، ذاتی نیست بلکه داوطلبانی که توانستند در بهترین رشته های کنکور تجربی قبول شوند ، افرادی بودند که همیشه خوب درس خوانده اند و به معنای واقعی کلمه زحمت کش بودند.

3- برای قبولی پزشکی سراسرس باید سخت کوش باشید

چگونه پزشکی سراسری 1400 قبول شویم ؟ , اگر می خواهید بعد از چند سال بینی تان را با پول پاک کنید ، الان باید حسابی زحمت بکشید تا تمام مسیرها و برنامه ریزی هایی که منجر به قبولی پزشکی سراسری می شوند را بیابید و با تمام قوا اجرا کنید.

چگونه پزشکی سراسری 1400 قبول شویم ؟ , تا درس خواندن را برای خودتان نخواهید و برای آنچه که می خواهید زحمت نکشید ، نه پزشکی قبول می شوید و نه حتی پیشرفتی در زندگی خواهید داشت و به درآمدها ی بالا هم هیچ وقت نمی رسید.


 

4- در برنامه ریزی کنکوری ریسک نکنید، کنکور میدان خطا و اشتباه نیست

چگونه پزشکی سراسری 1400 قبول شویم ؟ , برنامه ریزی با این دید که خووب ببینم این برنامه چه نتیجه ای دارد و چقدر ترازمو افزایش میده ؟! یعنی قمار با چشمان بسته . ریسک هایی که در برنامه ریزی برای کنکور می کنید ، شانس قبولی و موفقیت در کنکور تجربی را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد . داوطلبی که تمام سال را به تجربه کردن این برنامه ی درسی و آن روش تست زنی زیست بگذراند ، مطمئنا نه به جایی در تحصیل خواهد رسید و نه پزشکی قبول می شود.

شکست مخالف کلمه‌ی موفقیت نیست
شکست بخشی از موفقیت است
شکست هایت را بپذیر و آن‌ها را تبدیل به پله ای برای موفقیت کن

 

مشاوره و برنامه ریزی تخصصی زیر نظر تیم دانشجویان و فارغ التحصیلان پزشکی
تماس همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل
 

چگونه پزشکی سراسری 1400 قبول شویم ؟ , داوطلبی که با یک و یا حتی چند بار کم شدن تراز و رتبه آزمون آزمایشی ، خود را می بازد و درس را رها می کند ، به درد قبولی پزشکی نمی خورد. لذا برای موفقیت در رشته مورد علاقه و هدفمان حتما باید با کارشناسان ذیصلاح و با تجربه مشورت کنیم.

ریسک نکردن در برنامه ریزی برای موفقیت در کنکور تجربی ، اولین قدم برای جهش به سمت موفقیت های بزرگ در کنکور تجربی است.

  • amir hossein