کنکور سنتر

مرجع مطالب کنکوری و درسی

کنکور سنتر

مرجع مطالب کنکوری و درسی

بایگانی

نکاتی در باب برنامه ریزی کنکور

يكشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۲۲ ق.ظ

برنامه ریزی کنکور جز اولین کارهایی است که در شروع سال کنکور باید انجام دهید. نه تنها در ابتدای سال بلکه شما به صورت دوره ای و گاها هر هفته نیاز به برنامه ریزی کنکور دارید. چرا که هر کاری بخصوص زمانی که قرار باشد در زمان طولانی انجام شود نیاز به برنامه ریزی دارد.

حال درباره ی کنکور که شما در کنار داشتن برنامه ریزی کنکور باید به یک سری اصول و تفکرات و احساسات خاص نیز مجهز شوید تا بتوانید در مسیر به خوبی و بدون خستگی پیش بروید. در ادامه به ویژگی های یک برنامه ریزی کنکور خوب و وظایفی که شما در قبال برنامه تان دارید می پردازیم.

۱-برنامه را فقط به دیوار نچسبانید، عمل کنید

خوب می دانیم برای شما هم بارها شده که برنامه ریزی کنکور دریافت کنید ولی به آن عمل نکنید و تبع آن دچار کمبود اعتماد بنفس و حتی احساس کمبود اراده شوید. نمی گویم که فرقی ندارد که چه برنامه ریزی کنکوری دست شما باشد، اما شما هر برنامه ریزی اصولی و منطقی را هرچند که خالی از ایرادات هم نباشد در صورتی که خوب عمل کنید، نتایج خوبی می گیرید. در عین حال اگر بهترین برنامه را بریزید و یا بهترین افراد متخصص برایتان برنامه ریزی کنند اما به آن عمل نکنید ، در واقع شما تنها یک تکه کاغذ دیواری به دیوار چسبانده اید.

2- لطفا برنامه ریزی کنکور دایی تان را استفاده نکنید

برنامه ریزی کنکور و به طور کلی برنامه ریزی درسی به گونه ای است که باید برای هرکسی متفاوت باشد. اینکه شما برنامه ریزی کس دیگری که قبلا با آن نتیجه هم گرفته را عینا بردارید و بخواهید اجراکنید ممکن است شما را با مشکل مواجه کند. زیرا، توانایی ها، علایق، استعداد در دروس مختلف، زمان درس خواندن و حتی میزان زمانی که شما می توانید درس بخوانید حتی با خواهر و برادر تان هم متفاوت است.

تفاوت موسسات کنکوری در چیست؟ کدام یک می تواند به من کمک کند ؟

3-برنامه کنکور باید انعطاف پذیر باشد

انعطاف پذیر یعنی چی؟ یعنی اینکه اگر مشکلی و یا اصلا برنامه ی خاص، میهمانی اجتناب ناپذیر و یا نیاز مبرم به تفریح و ... پیش آمد که نتوانستید یک قسمتی از برنامه درسی خودتان را اجرا کنید به فنای عظما نروید و آن درس روی دستتان نماند. شما باید زمانی را در هفته خالی بگذارید برای این زمان ها که در این صورت درس باقی مانده را به آن زمان منتقل کنید.

4- بخدا شما نمی توانید روزی 25 ساعت درس بخوانید!!!

شما انسانید و در سال کنکور نیز قرار است با ویژگی های انسانی خودتان زندگی کنید. پس قطعا نمیتوانید بیش از یک حدی درس بخوانید. اینکه در شروع برنامه ریزی درسی، برای یک روز جمع بندی کامل نصف کتاب زیست شناسی یا کل ترمودینامیک و حرکت شناسی را بگذارید و یک آزمون جامع هم بخواهید از خودتان بگیرید، احتمالا باعث خواهد شد ساعت 5 عصر به گریه بیفتید و از کنکور و زمین و زمان گلایه کنید و حتی به فکر یک هاراگیری سوزناک هم بیفتید،چون نتوانستید به برنامه ریزیتان برسید. خواهر و برادرجان کنکوری، شما می توانید در سال کنکور و در روزهایی که به مدرسه نمی روید نهایتا 9-14 ساعت مفید و با بازدهی بالا درس بخوانید. بقیه اش زمان پرکردن و خسته کردن بیهوده است.

5- در برنامه ریزی کنکور حتما زمان تست زنی بگنجانید

دوستان شما قرار است کنکور بدهید. خیلی از بچه ها هستند که دروس را خوب فهمیده اند و اگر قرار باشد امتحان تشریحی بدهند نمره شان عالی می شود، اما حتی اگر درسی را خیلی خوب بلد باشید برای رسیدن به آمادگی در کنکور باید به مهارت تست زنی برسید. حتما در برنامه ریزی کنکور تان زمانی را به تست زنی اختصاص دهید.

موفق باشید

  • amir hossein

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی